![]() |
MAGYAR BIZTONSÁGVÉDELMI EGYESÜLET A Magyar Biztonságvédelmi Egyesület (MBE) az 1992-ben alakult Magyar Vállalkozói Kamara Vagyonvédelmi Tagozata jogutódja. Tagjaink jogi személyiségű biztonsági cégek, amelyek összességében lefedik a magyar biztonságvédelmi piac közel egyötödét. Az Egyesület szakmai érdekképviseleti jeleggel alakult, amely tevékenység az elmúlt évtizedekben jelentősen szélesedett. A vagyonvédelmi érdekképviseleti szervezetek sorában jelentőstekintéllyel és érdekérvényesítő befolyással rendelkezünk. Alapítói és szervezői voltunk az 1998. évben alakult Személy-, Vagyonvédelmi és Magánnyomozói Szakmai Kamarának. Egyesületünket 2004. február 10-én bejegyezték az Országgyűlés érdekképviseleti és társadalmi szervezetek jegyzékébe, bejegyzési száma SZFO 8-11/6/2004. Az Országgyűlés Civil Irodája meghívására részt veszünk a Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanács munkájában. Egyesületi üléseinre előadóként a társakalmi és politikai élet jeles vezető képviselőit is meghívjuk, üléseink ezen témái fontos szerepet töltenek be a társadalmi kommunikációban. A Magyar Biztonságvédelmi Egyesület tagjai az egyesület céljainak végrehajtását egységesen támogatják: a célok végrehajtása keretében a MBE ellátja tagjai országos érdekképviseletét, erősíti a biztonságvédelmi vállalkozások országos jellegű szakmai tömörülését, a szakma megbecsülésének, a magas színvonalú biztonsági szolgáltatások nyújtásának és a megbízók biztonságának növelése érdekében; közreműködik az élenjáró nemzetközi tapasztalatok és az úgynevezett legjobb gyakorlat ( best practice ) megismerésében, a tulajdonvédelem és a magánnyomozás jogszabályi hátterének és etikai szabályainak fejlesztésében, támogatja a tudományos tevékenységet, lehetőségeket teremt tagjai számára szakmai programok és fejlesztések megvalósítására. Magyar Biztonságvédelmi
ÁLLÁSFOGLALÁS
a Magyar Biztonságvédelmi Egyesület 2009. február 13-i ülésén napirendi pontként foglalkozott azzal a javaslattal, hogy a magánnyomozási tevékenység különüljön el az SZVMSZK szervezetétől, és önálló szakmai szervezetként, szakmai profiljának megfelelően külön szervezetbe tömörüljön. Az Egyesület közgyűlése úgy foglalt állást, hogy
Ezen indokok alapján – egyetértve a más képviseleti véleményezésekkel – nem tartja célszerűnek, és nem javasolja a magánnyomozási biztonsági tevékenység leválasztását az SZVMSZK szervezetéből. Fontosnak tartja a magánbiztonsági tevékenységek további integrálását és a szakágak alapján történő szakmai irányítását, képzését és törvényes működésük feltételeinek segítését. Az állásfoglalást az Egyesület megküldi a szakmai szempontból érintett szervezeteknek és a szakmát felügyelő szakminisztériumi szerveknek. 2009. február 13.
Szécsi György
Magyar Biztonságvédelmi
a Magyar Biztonságvédelmi Egyesület 2009. február 13-i ülésén áttekintette a hazai magánbiztonsági szabályozás és működés helyzetét. A helyzet elemzése eredményeként az Egyesület egyetért az alábbi állásfoglalás kiadásával: ÁLLÁSFOGLALÁS A Magyar Biztonságvédelmi Egyesület,
kezdeményezi a civil biztonsági szakterület teljes körű felülvizsgálatát, annak érdekében, hogy a közbiztonság és a magánbiztonság harmonikus illesztésével erősíteni tudjuk hazánk belső biztonságát, összhangban az Európai Uniós törekvésekkel, és társadalmi-gazdasági fejlődésünk generálta belső igényekkel. A korábbi tradicionálisnak számító „állami” feladatok egy részének megosztása a biztonságvédelmi iparággal, szükségessé teszi a kontroll struktúrák megerősítését is. E folyamat részeként értünk egyet az SZVMSZK, mint az ágazat meghatározó szereplőjének megerősítésével, feladatainak, hatáskörének és irányítási struktúrájának reformjával. Támogatjuk az SZVMSZK elnökségének, a Rendőrség Tudományos, Technológiai és Innovációs Tanácsának, valamint a Magyar Rendészettudományi Társaság fentiekre irányuló erőfeszítéseit, és készen állunk a folyamat sikeréhez minden rendelkezésünkre álló erőforrással hozzájárulni. Az alternatív rendfenntartás gondolatának Magánbiztonsági Törvényben történő tárgyiasulása, miközben, valamint a kapcsolódó egyéb jogszabályok a is, túlhaladottá teszi a Kamara szükségességéről, és az önálló jogi személyiségen nyugvó, az államigazgatás területi beosztásához igazodó hierarchikus szerkezetéről folytatott vitákat, megnyitva ezzel a Kamara fejlődésének új korszakát. 2009. február 13.
Szécsi György |